Sunday, January 22, 2012

Apprecation

"itu pun nak berlagak?pfft!"

Kalau ada budak tunjuk lukisan kat korang, lepas tu dia Tanya cantik ke tak, cakap je la cantik. Bukan nak korang menipu pun, but it is a sort of appreciation. Tu kalau dah besar, boleh jadi artist sebab a glimpse of motivation akan push them forward.

Kalau budak ni balik-balik tunjuk score kat korang, markah dia tinggi, puji la, jangan berat sangat mulut tu nak puji. Susah ke? Tak pun dia cakap dia study then cakap la yang dia ni bagus ka,yang pi cakap kat dia “itu pun nak bangga?”. Stop being so cruel.

Praising is a sort of motivation. Ni tips nak jadi parents yang BERGUNA, bukan jadi parents yang TAK GUNA. Aku nak bagitau kat korang ni bukan kat ibu-ibu dan bapak-bapak kat luar tu, yang bukan mak dan bapak pun cuba la ringankan mulut dengan pujian. Adakah akan kena oral thrush mahupun oral cancer kalau memuji?tak kan?

Nature aku bukan suka bangga-bangga, tapi kalau aku cerita something untuk di appreciate ada sebab dia. Nak motivation je, nak harapkan parents aku? They planted fear in my heart more than love, kau expect aku harap praising dari diorang?

p/s:

I keep ranting rubbish lately..

No comments: