Saturday, April 9, 2011

Stereotyping people

Cikgu yang stereotype

I didn’t really blame teachers cause both of my parents are, but I wanted to start about how teachers shouldn’t stereotype their student.
I wanted to use some example from myself;

Masa kat kolej;

“Ustazah, saya nak pergi kursus kahwin”
“Kamu ni layak ke hisyam? Hafazan tu pun kamu tak habis lagi”
“Tapi ustazah,  kat situ die tulis terbuka untuk semua”
“DAH PENUH”
*kecewa, nampak kat borang tu kosong lagi
"ustazah tipu" (cakap dalam hati)

Then the next day, someone else registered and yang peliknya boleh plak mamat tu register, this is what I called as discrimination. Seriously, kite takde hak nak judge orang macam tu, and even as a teacher, you cannot take yourself superiorly.

And a few thing more, sejak bile kursus kahwin letak syarat HAFAZAN PENUH?? N now your son is the same class as I am. Aku nganjeng die tiap2 hari.problem?HAAHA HA HA..padan muke ustazah! Do you know why? I don’t wanna be like you. Seriously. luckily your son sangat-sangat sporting, die nganjeng balik, so kitorang jadi member, problem again? HAAHA HA HA

"HEEHO~"
The picture above is one of my trolling on him. Fun what, nganjeng member sendiri. And if ustazah see this, what can she do? nothing eh? lagi teruk bile aku tag 1 kelas. MWAHAHAHAHA
"padan muke, yeah yeah~"
So now i shall end this rage..

FIN